pátek 30. října 2015

Recyklace noční košile

Tuhle noční košili jsem nenosila roky. Je mi malá už asi pět let. Možná déle. Dnes jsem chtěla šít čepice a nákrčníky klukům. Protože jsem ale nechtěla střihnout do pěkné látky jen tak načisto, zkusila jsem si to nanečisto z noční košile. Udělala jsem si set čepice a nákrčník na mé vycházky s holema (nordic walking). Chodím až večer a to už je občas pěkná zima a já na krku prostě potřebuju cítit teplo. Myslím ho budu nosit i doma, je mi v něm příjemně. Podšito je vše fleecem a tak výletům už nic nebrání. A ani šití těch pro kluky, už vím co a jak a střihy sedí na jedničku :-)

Střih na čepici je z Ottobre 4/2014, je tam až do velikosti 56, takže jsem si vytáhla tu a sedí hezky, jinak na děti bude asi o fousek větší, což je i docela žádoucí, vydrží jim déle.
Nákrčník se dělá tak, že si změříte obvod hlavy (v mém případě 57), takto široký si ustřihnete pruh, vysoké na dospělého asi 30cm, u dětí 25. Oba obdelníky (venkovní látka i ta vnitřní zateplovací) se dají na sebe a sešijí přesným postupem, který je tu (ale tu jsem to nepobrala a třikrát párala) nebo lépe tu.
No a kdyby se dělal nákrčník jen z úpletů, je dobré střihnout ho trochu užší, cca o 5cm. A sedí fakt nezky, nikde netáhne, není velký kolem krku, že by pod něj foukalo.

Na nákrčníku jsem zachovala obrázek psa z noční košile.



A maskovaný zločinek na úplný konec :-)


Už se těším až i sobě udělám nějaký parádní z krásných látek. Má mi přijít krásná teplákovina, tak že by...?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, dělají mi radost a povzbuzují k dalším příspěvkům.