čtvrtek 19. března 2015

Vestička

A je to tady. Můj úplně první kousek oblečení. I tak mi trvala tahle vestička asi tři dny. Přeci jen pletení jen v mezerách kdy Trojka spí, to moc času není. A navíc, než se do toho trochu dostanu, než vůbec to dítě naložím do kočáru, donesu dětem ven vše oč žádají. Pak dosednu a hned mamíííí, chci čulááát, mamííí, chci pitíííí, mamííí, on mě praštil motykou do hlavy...Když je dlouho ticho, je to jasné...Jdu se podívat, na zahradě díra jak hrom, v ní naházené kamení a lijou tam vodu. Prej vykopali jsme bazén a neboj, ta voda se nevsákne, na spodku je dlažba. Evntuelně zvednu oči od počítání ok a Dvojka prchá zadní brankou ven, prej jde na procházku (pes samozřejmě využívá této chvíle a mizí). No, takže když včera všichni usli před devátou a já měla ještě síly, rozhodla jsem se tuto vestičku dokončit.
Nakonec jsem stejně dodělávala dnes ráno, ale s výsledkem jsem opravdu spokojená.

Předlohou mi byla tato vestička, kterou jsem si ale zvětšila na své potřeby a taky límeček  jsem přichytila na dvou místech, aby Trojce nelezl do obličeje.
Pletla jsem na jehlicích vel.4,5 a nahodila 90 ok mé oblíbené příze Yetti (taky proto se mi návod líbil, počítal s přízí, kterou tu mám). Příště by to chtělo myslet předem, ono se pak pod průramky špatně dělí 90 čtyřma. No tak halt má zadní díl o 2 očka víc než přední dva dohromady. Nevadí, chybama se člověk učí. Takže každý přední díl má 22 ok, zadní díl zbylých 46. Při uzavírání kvůli místu pro nákrčník jsem uzavřela 9 ok na každé straně a dopletla jen zbylých 13. Možná jsem mohla část na ručky udělat trochu vyšší, vestička by pak vydržela déle. Ale nevadí, zase v ní nepotřebuje jít i do školy. A mám radost, že jsem odolala pokušení dokoupit šedou přízi a raději zpracovala kromě zbytku šedé taky velkou část červené.

Stejně ale musím přiznat, že mě na celém pletení nejvíc bavilo obháčkování nakonec :-)

Teď bych docela ráda zkusila háčkovanou jarní ušanku k vestičce. Zbytek červené ještě mám a malilinkatý zbyteček šedé taky. Tak uvidíme jak to dopadne, další věc, kterou jsem ještě nedělala.

Když ono to počasí přeje pokoření nových výzev, no ne?



Tak a teď jen najít čas  na dalších milion věcí na seznamu. Jen pro představu uvedu pár z nich. Triko a kraťásky pro synovce k narozeninám, tunika pro kamarádčinu dceru k narozeninám, nejmenovanou věc pro nejmenovaného člověka k narozeninám :-D, tři sukně sobě, softtexové kalhoty pro Jedničku, alespoň dvoje tepláky pro Jedničku, ušít už nastříhané manžestráky pro Dvojku, dinosaura Pepana pro synovce, uháčkovat čtverce pro charitativní projekt, ušít si pohodlný top a triko s netopýřími rukávy, našít pro muže alespoň patery trenýrky a opravit či upravit opravdu velkou hromadu hader (zkrátit, našít záplaty, zúžit atd.). No, možná je lepší si ten seznam řádně dát na papír a odškrtávat a nehroutit se, když to potrvá déle. Přeci jen jak nejde o život...

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, dělají mi radost a povzbuzují k dalším příspěvkům.