středa 11. března 2015

Polička

Konečně to venku vypadalo na jaro, tedy včera, dnešní počasí je opět chladné a deštivé.
Ale včerejší jsme si užili. Děti jezdily na kole, my s mužem plánovali co kde letos opravíme, postavíme, doděláme. Je toho ještě hodně, dáváme to dohromady už asi 4 roky a  nebere to konce. Ale o to více se radujeme z každé drobnosti, která se povedla.
Tentokrát polička. Včera přivrtaná, nalezená v pozůstalosti po mužovém dědečkovi. No není na to jak dělaná?







Muž ještě na podzim rychle dodělával přístřešek za dveře a ten nám teď bude sloužit jako naše oáza letního klidu. Zatím máme jen starou lavici (proto je na ní povlak, celá se loupe) a starý stolek se židličkama. Ale brzo snad koupíme nějaké vhodnější posezení. A pak už nebude nic bránit tomu, abychom se tam usadili s knihou, pletením, čímkoliv. Muž našel i staré bedýnky, aby i ta hudba byla. No a pískoviště dětí je odsud pěkně viditelné, takže úplná pohoda.

Minulý týden jsem se konečně dostala k udělání malých ubrousků pro Trojku na prdku a pro kluky na pusu a jen tak ke stolu, aby bylo čím se utírat u oběda. Chtěla jsem, aby je nešlo zaměnit, takže různé barvy olemování to jistily. Našla jsem návod na pěkný rolovací steh. Měla jsem z toho radost. Rozstříhala jsem staré pleny a práce šla krásně. Byla to ideální příležitost si vyzkoušet co vlastně která nit dělá a tak jsem je měnila barevně po pár kouscích. Taky jsem zkoušela jak to bude vypadat srolované a bez rolování. Povedlo se vše a určitě to budu využívat. Jen kdyby toho času bylo víc!






Před rokem mi odešel do věčných lovišt kvásek. Sice mám bezva návod jako ho udělat znova, ale pořád ne a ne se k němu dostat. No a před týdnem jsem byla obdarována sušeným. Takže přikrmit, rozmočit, nechat obnovit a hurá do zadělání těsta. Teď po týdnu má kvásek ohromnou sílu, moc se mu daří a já mám fakt radost. Naše vyhřátá koupelna se změnila v místnost na kynutí.




Chleba jsem zkoušela dle nového receptu  a kváskový perník dle již ověřeného, který je opravdu dokonalý a fakt nej. Ujedla bych se ho.

Chleba se steda trochu připekl, protože Trojka dostal velký hlad a utrhněte dítě od prsa, že...

Ale vynikající byl i tak! No a fotku kvásku, toho siláka bublinkatého, dodám snad někdy příště.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, dělají mi radost a povzbuzují k dalším příspěvkům.