čtvrtek 21. srpna 2014

Manžestráky pro M1

Ano, možná trochu pošťouchnout občas pomůže. Jeden kostlivec je odškrtnutý.

Manžestráky pro M1 jsou hotové. V Ottobre 1/2009 je návod na NOPSA kalhoty. Mají je tam kanafasové, v pase na gumu. Tudíž něco pro zbabělce jako já, kteří se zipu prostě bojí (aniž by ho kdy zkusili). Tak jsem usoudila, že když jsou vhodné na kanafas, budou vhodné i na manžestr, že tedy půjdou natáhnout do pasu i s tou gumou a nebudou táhnout.

Mají zajímavě řešenou kapsu, která jde zepředu dozadu přes bok kalhot, kde jsem to prošila, aby to přeci jen byly dvě kapsy. Červenou nití jsem ji prošila taky podélně, to v originále není. Ale když už mají být ozdobně přošité, tak ať je to na více místech. Detail kapsy se mi nepovedlo vyfotit, světelné podmínky tomu nepřejí a vše je rozmazané :-(


Dole jsou záměrně s větším zahnutím, aby působily hezky i ohrnuté a byl tím ponechán prostor pro růst. Časem se jen ozdobné zahnutí ohrne dolů a kalhoty se budou nosit dál.

Na kolenách jsou našité obdélníky (nebo jak to nazvat), opět podélně prošité kontrastní červenou nití.
















Prošití jsem dělala s pomocí malířské pásky, krásně ukáže kudy jehlu vést, vše je pak ve stejné vzdálenosti od sebe, bez zbytečných vlnovek, které tam nepatří. Návod na šití podél malířské pásky mám od Vexy.

Jen v tom pase je opět guma trochu volnější než je třeba a to jsem to natahovala, zkoušela, pak teprve dozašila v pase a nakonec trochu sjíždí. To je má slabina, vím to, vždy to tak je. Nevadí, bylo mi líto, že nenosi kšandy, které mu tak sluší, tak má důvod je vytáhnout :-)





No a červené prošití je také na bocích nohavic, vede od pasu dolů k nohavici.

A co mě na nich těší asi nejvíc? Naučila jsem se něco nového, zkusila věci, které jsem považovala za nezvládnutelné a HLAVNĚ to celé z látky ze sekáče, která mě vyšla snad na 40 korun a mám z ní kalhoty pro M1, celé dno a ucha pro Bellet kabelu a ještě kus zbyl a z toho určitě něco vymyslím :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, dělají mi radost a povzbuzují k dalším příspěvkům.