pondělí 19. ledna 2015

Kam i čert může

Přesně tak se jmenuje výstava, která mě zlákala v sobotu. Koukala jsem na akce, na které bych mohla jít i s dětma. Chci, aby se kluci učili vnímat také umění, aby jim nebyly výstavy cizí. A zalíbila se mi výstava Kam i čert může (na hradě Špilberku). Tak dlouho jsem plánovala jak to udělat, abych zvládla první pořádnou akci po porodu se všema dětma, až  jsem oba starší M poslala s tátou na bazén a na výstavu šla sama s nejmenším V, který ji celou prospal. Nebyl to záměr, prostě jsem tak dlouho plánovala, až jsem to přeplánovala. Nevadí. Kluci si užili bazén s tátou a babičkou a já výstavu. Spokojení jsme byli všichni. A hlavně jsem si užila den s kamarádkou a její dcerou, na které mám v poslední době hrozně málo času. O to víc jsem byla vděčná za den strávený s nimi. Holky, díky za prima den!

Obrázky Karla Franty se mi líbily víc, než jsem čekala. Autora jsem znala, ale tak nějak jsem se bála, že mi bude výstava připadat moc dětinská, že si ji bez dětí neužiju. Užila. A moc.

A vděčná jsem také za tipy na knihy, které si určitě nenecháme ujít. Ilustroval je všechny právě Karel Franta. Například Bráška je taky ježek (Jiří Kahoun), Strašpytýlek (František Nepil) a neodolatelná říkadla nejen o zvířátkách s názvem Říkanky pro dva copánky (Zuzana Nováková). Z poslední jmenované knihy byla na výstavě kromě kreseb Karla Franty také některá říkadla a okamžitě si mě získala. Jestli se mi podaří knihu půjčit v naší knihovně, určitě se podělím o říkanku, která mě vyloženě dostala, dojala a mám ji doteď v hlavě.

Výstava končí 25. ledna, tak kdo to stíháte, určitě běžte ;-)


 Špilberk je v těchto tmavých dnech a nevlídném počasí skoro až pohádkově tajemný :-)


A jako bonus mají ještě vánoční stromek ;-)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, dělají mi radost a povzbuzují k dalším příspěvkům.