čtvrtek 2. července 2015

Říkanky pro dva copánky

Už jsem tu o nich psala, když jsem byla na výstavě Karla Franty. Jeho ilustrace byly doprovázeny také ukázkami z knih, které ilustroval.
A tam mi v hlavě zůstala básnička, kvůli které jsem knihu sháněla. A konečně sehnala :-) Je jich tám nádherných víc a třeba se tu postupně pár objeví.

Ale slibovala jsem, že se podělím o tu nejrkásnější, tak tady je a užijte si to.

Kdyby kočičky v noci spaly
Kdyby kočičky v noci spaly
a nechodily po střechách,
kdopak by hlídal malé hvězdy,
aby neměly potmě strach?

Kdo jen by hlídal malé hvězdy
vyhnané z očí, které spí,
zatímco děti odcházejí
do jiných, hezčích království?

Kdyby noc byla celá pustá,
kdyby kočičky nebyly,
kdoví zda by se malé hvězdy
do očí ráno vrátily?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý komentář, dělají mi radost a povzbuzují k dalším příspěvkům.